2011. április 16., szombat

Ízorgia ... magyarázat

Gyorsan készítek egy cappuccinót, írok újra a tegnap este készült csirke tazsinról és utána futok hajat festeni. :) Tegnap óta már azt is tudom, hogy ez angolul úgy van, hogy "to dye". Remek. Akkor, hát most jöjjön a finom ital.
...
Na, itt is vagyok. Tazsin. A tazsin (tadzsin) egy marokkói cserépedény és mind az edényt, mind a benne készült ételeket tazsinnak hívják. Nekem sajnos nincs ilyen edényem, sőt Marokkóban sem jártam még, de tervbe van véve. ;) Na, tehát így a főzéshez az én imádott wokomat használtam. Fogalmam sincs, hogy mennyivel lett volna finomabb az étel, ha nem wokban készül, de ezt most már nem is fogom megtudni.
Viszont a lényeg, hogy reggel első utam a hűtőhöz vezetett újabb ízlelésre és meg kellett állapítanom, hogy sokkal finomabb volt, mint amilyennek tegnap este éreztem. Ehhez az is hozzájárulhatott, hogy a csirke időközben kihűlt és hidegen az édes ízek megszelídülnek, sokkal jobban illeszkednek a többi ízhez.
Így hát délben boldogan készítettem egy kis főtt rizst és az ebédem igazán finom volt. :) Most pedig mindjárt indulok és viszek magammal egy kis kóstolót is.

2 megjegyzés:

Margherita írta...

nagyon fini lehetet! szeretem a kulonleges izekettt

Nia írta...

Igen, szerencsére a végére tényleg nagyon fini lett. :)