2011. március 27., vasárnap

Mert próbálgatni jó

Tegnap vettem egy csirkemellet. Szokás szerint pácolni akartam, de kevésnek bizonyult a kedvenc szójaszószom. Mehettem vissza a boltba. Még "szerencse", hogy csupán egyféle volt, így a válogatásra nem kellett időt pazarolnom.
Nem így nézett ki,
de majd legközelebb...
Szinte biztos voltam benne, hogy ez a sós változat, miközben én az édesebb verziót szeretem, de a pác így is jól sikerült. Egy napot pihent a hús a hűtőben és ma elővettem, hogy megsüssem.

Az egyik főzőműsorban a kínai szakácsnő azt mondta, hogy a csirkedarabok azért maradnak finom, porhanyósak, mert sütés előtt egy kevés kukoricalisztet tesznek rájuk. Azóta is terveztem, hogy ezt kipróbálom. Tehát vettem a húst, összemancsoltam egy kis kukoricaliszttel és már sütöttem is.
Érdekes lett az eredmény. A hús tényleg puha maradt, nagyon is. Szépen meg is pirult, látványra is nagyon kívánatos volt. Csupán az íze lett kicsit másabb. Hiányzott az az igazi sült íz, az a minimális kéreg, amihez hozzá vagyok szokva.
Póbálgattam, eszegettem, kóstolgattam, mire majdnem megettem az egészet. Bizony jó lett. :)

Nincsenek megjegyzések: