2010. november 23., kedd

Szomorú vagyok

A legrosszabb dolog, amikor az ember egyedül marad a MIÉRT? kérdéssel. Várja a választ és nincs. A másik nem válaszol, nem mondd semmit. A miért? kínozza az embert, szinte bemászik a bőre alá és egyetlen pillanatra sem hagyja magára.
Hogyan okozhat egy kérdés annyi fájdalmat? Hogyan okozhat a válasz hiánya annyi gyötrődést? És mégis. Mégis azt okoz. Mennyivel jobb lenne tudni az okot. Akkor az ember talán beletörődik. Kap végre egy magyarázatot, legyen az bármilyen nehezen feldolgozható. Az Ok nélkül az ember egyedül marad gondolatival és lassan csak magát hibáztatja. Keresi a kiutat, de nincs segítség, nincs mibe kapaszkodni, azt egyedül kell megtalálnia.
Ha viszont a miért?-re választ kap, akkor megcsillan az esély, hogy mégsem tett annyi mindent rosszul. Legalábbis nem úgy, ahogy a fájdalom okozta kusza gondolatai sugallják. Ha magyarázatot nyer, akkor talán nem fogja többet vesztesnek érezni magát.

Mindenki megérdemli, hogy a kérdésére választ kapjon, hogy az okot megismerje...

... de borzasztóan nehéz, amikor a választ nekünk magunknak kellene megadni a másik részére.

22 megjegyzés:

Ab írta...

Kizárt dolog, hogy mindenért te vagy a hibás, mindig mindenhol 2 oldal van (vagy több, de minimum 2).

Nia írta...

Igen, igen... csak most annyira nagyon hibásnak érzem magam.

Annyira szeretném elmondani, hogy mit gondolok, mit érzek, miért van minden úgy ahogy, de képtelen vagyok megfogalmazni és főleg képtelen vagyok magyarázkodni.
Ettől pedig még rosszabb az egész.

Ab írta...

Ja ismerős, azzal a lánnyal is alapvetően olyan könnyen meg tudtunk volna oldani mindent, csak mégse ment az a 3 mondat....

Nia írta...

Igen, az a fránya 3 mondat...

Ab írta...

Hülye kérdés tudom,
ti nők miért csináltok olyan dolgot, ami nem is kéne és nem esik jól nektek? Vagy ha jól esik valami, és probléma nélkül lehetne is csinálni, mert a másiknak is jól esik, akkor miért nem teszitek?

bloodflower írta...

Nő vagyok, mégis, erre én is kíváncsi vagyok...

Ab írta...

Még egy bónusz kérdés... bár a msikra se lesz válaszom, ahogy elnézem...

Munkahely, lányok nem csak munkatáesak, de elvileg barátnők is.
Az egyik baromira ráér, a másiknak kiló dolga van, az első tudna neki segyteni és mégsem teszi... mééér?
(Nem csak konkrétan 1 példa, több nőnél is láttam már).

Ab írta...

Ha már kérdezek, mér ne, hátha. :)
Honnan lehet tudni, melyik egy nő igazi arca?

Nia írta...

Hűha.. nem egyszerű kérdések és ugyebár mégis csak különbözőek vagyunk. Akármilyen furcsa, még sincs két egyforma nő. :D

Ha nagyon egyszerűen szeretnék válaszolni, akkor azt mondanám, hogy minden helyzetfüggő.

Pl. a nőknél gyakran előfordul, hogy felvállalnak dolgokat, ami nem esik jól nekik, mert úgy érzik, ezt kell tenniük. Szociális érzékenységükből fakadóan. Általában ez igen erős motiváció. Aztán a végén annyi más dolog rakódik rá, hogy a férfi észre sem veszi, mi volt az igazi ok. Főleg ezért meg is lepődik, hogy a nő olyat csinál, amit ő tuti nem csinálna.

De van egy teljesan hétköznapi indok mindenre, ami a második kérdésnél jobban érzékelhető: azért, mert te azt hiszed, hogy valami neked jó és az a nőnek is tuti jó... és akkor miért nem csinálja a nő? Na, akkor valószínűleg tévedtél. A nőnek nem jó. Ilyen egyszerű.
Nem szabad azt hinni, hogy azért, mert mi valamit egyféleképpen értelmezünk, az csakis jó lehet és éppen ezért az a másiknak is jó kell, hogy legyen.

Hiába akarsz te moziba menni, ha a másiknak semmi kedve hozzá, és ezen az sem segít, hogy a film szuper, a mozi szuper és te is szuper vagy. ;)

Nia írta...

Két nő.
Ha az egyik segíthetne a másiknak, de nem teszi, akkor valószínűleg nem akar segíteni. Hogy miért nem teszi? Talán mert nem kedveli azt a nőt, akinek segíthetne (már ha más körülmény nem jöhet szóba, mint pl. nem ér rá, stb.)

Két barátnő.
Ha az egyik barátnő nem segít a másiknak, akkor valószínűleg ő a domináns a barátságban és a barátság nem igazi barátság. ;)

Nia írta...

A legnehezebb kérdés: honnan lehet tudni, melyik egy nő igazi arca?

Na, ezt nem tudom elmagyarázni.
Maradjunk annyiban, hogy egy férfi nagyon nehezen jön rá és ez nem tanulható.
Egyszerűen a férfiak erre alkalmatlanak. Most mesélhetnék olyan pszichológiai vizsgálatról, ami arról szólt, hogy a férfiak vagy a nők ismerik-e fel ismeretlen emberek érzelmeit csak képek alapján. Legyen elég annyi, hogy a férfiak nagyon rosszul teljesítettek a női arc felismerésében.

Ha pedig még a női arc sugallta érzelmet sem ismerik fel, akkor hogyan tudnák igazán megérteni a nőt? Hogyan tudnák megállapítani, hogy melyik az igazi arca? Főleg, ha nincs is igazi, mert mindegyik arca igazi. ;)))))

Margherita írta...

tudod ab ezek olyan kerdesek amire lehet valaszolni es egyszeruen szerintem! ha kett ember oszinten beszelnenek egymassal akkor nem tortenenek meg ezek a dolgok! minden feleroll kell beszelni egy kapcsolatba meg a legg kisseb dolgokrol is ha eszebe jutt az embernek!!!!!!!! sajna a mai vilagba nem beszelnek az emberek egymassal ez lehet par kapcsolat kollegak vagy csak baratok!! nincs oszinteseg nem nyitott senki! mindenki fell a masiktol hogy mit gondol! vagy ha adnak neki valamit rogton arra gondol hogy most ezt vissza kell hogy adjam ! nem csinalnak semmit semmiert!! tudod ez az ami nekem magyarba nem tetszett!! en adtam segitseg vagy barmi ami az eszedbe jut! mindig kerdeztek :de miert? erre a valaszom :csak ugy mert igy erzem! az emberek nem tesznek semmit! engem a boltbol ahol dolgozztam ki neztewk mert segittettttem mindenkinek folegg annak akkivel nem is beszeltek !! azt is csak ugy!en ha csinalok valamit amit nem szeretnek de lattom hogy a masiknak jo akkor meg tesszem mert engem az belulrol taplal!! feltolt !! nem tudom hogy irjam le!nem tudom de remelem hogy mind a harom kerdesedre irtam!! en igy gondolom!!!

Nia írta...

Bizony, bizony, kevesebbet beszélnek egymással az emberek, nagyon igazad van.

És jó, hogy tudsz adni, maradj is ilyen. :)))) Ilyen emberből kellene több, akkor minden jobb lenne.

Margherita írta...

en is igy gondolom! de sajna nagyon sokan nem!kivancsi vagyok ab mit szol ahoz amit irttam!!

Ab írta...

Ab le fogja majd reagálni, csak baromi fáradt és még el se olvasta rendesen, az igazi archoz meg fog kapcsolódni még egy kérdés.

Margherita írta...

ok! varom!

Ab írta...

A kérdés:
miért játszák meg magukat a nők?
Én már hányok attól, ami munkahelyen megy. Állandóan megy a nyalás a főnökségnek, Péterke így, meg úgy, amint hallotávolságon kívül ér, akkor meg megy a fikázás, meg beszólás... nem értem, ez miért jó... már nem bízom senkiben, mert ki tudja, hogy amikor én nem vagyok ott, akkor én miket kapok...

Ab írta...

Én is ilyen vagyok amúgy Marg, ha adok valamit azért adom, mert nekem jól esik az a fél sec, amikor látom a másikon, hogy örül, nem írom fel sehova, hogy mit adtam, mikor segítettem.

Ab írta...

Nőnek jó mégése jó...
De ha nem jó, akkor miért mutatja a testével, a reakcióval, a szavaival azt, hogy jó? Fracnak kell mindig megjátszani magatokat... vagy legalább akkor lenne meghatározva a határ, hogy oké játszunk, de ilyen meg ilyen keretek között...

Cyada írta...

Sziasztok!

Úgy látom aktuális probléma ez! Képzeld Ab, hogy hasonló cipőben járok, ugyanis egy olyan munkahelyen dolgozom ahol csak nők vannak, és most kezdek bekattanni. Világ életemben többnyire férfiak mellett dolgoztam, minden gond nélkül, de ami most megy... a szemedbe mást, a hátad mögött mást mondanak. A szemedbe "barát", a hátad mögött utálkozik. Ne haragudjatok a gusztustalan véleményért, de hánynom kell tőle. Ez valahogy egy női hülyeség lehet, ami kódolva van? Nem tudom.
Azt hiszem hogy ez talán nem is annyira nőiség kérdés.. ez inkább egyfajta természet, csak sajnos nagyon sok van belőlük.
Melyik a nő igazi arca? Hmm. Amíg meg nem találja igazi önmagát és ezt fel nem vállalja, és nem mutat mást mint ami valójában, addig nehéz megtalálni... szerintem van egy érettségi fok amikor is már tudhatod melyik az igazi arca, de csak akkor, ha nem a képmutató természethez tartozik.
Jó kis téma ez! Lehetne vesézni, kíváncsi lennék ki mit mond, női és férfi szemmel ki mit lát és érez!

Cyada írta...

Egy aranyos kis videó :
http://www.youtube.com/watch?v=K9yXyy5FNRM
Témához kapcsolódva..

Margherita írta...

ha jol olvasttam cyada valaszolt ra rendesen! szerintem sok no azert jatsza meg magat mart feljebb szeretne kerulni mint a masik! en peldaul dolgozttam dolgoztam mindig is radar volttam de nem beszelttem se jot se rosszat nem mondtam! ell is ertem a poziciot amit ki tuztem magamnak! sajna ott vettek eszre a kollegak hogy en szepen csendesen mindig feljebb kerulok! ott kezdotek a problemak mindenki keselyuve valt! a gonoszsag ki jott beloluk!lehet hogy elobb is volt csak en nem figyelttem es persze ovatosan csinaltak hatulrol.mooo csunya emlekek! a nagymamma arra tanitot ha meg dobnak kovel dobd vissza kenyerel! es en ugy csinalom! a gonoszsag olyan mint a bumerang,meg fordul! :)talan ezert is vagyok pozitiv